Facility management w obiektach handlowych i supermarketach

Facility management w obiektach handlowych i supermarketach

Facility management z roku na rok staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Powierzenie opieki nad obiektem profesjonalistom sprawdza się bezsprzecznie w przypadku obiektów handlowych (supermarketów, galerii handlowych ale też magazynów czy hal produkcyjnych). W przypadku obiektów handlowych w pakiet usługi z zakresu FM najczęściej wchodzą:

  • Ochrona – ponieważ w przypadku tego typu obiektów, mamy do czynienia z różnego rodzaju, nieraz cennymi towarami, ważny jest nie tylko wysokiej jakości monitoring, ale również wykwalifikowana kadra pilnująca porządku. 
  • Serwis sprzątający – utrzymanie ładu w obiektach handlowych nie należy do najłatwiejszych zadań, szczególnie widać to w galeriach na przestrzeni wspólnej, do której utrzymania nie poczuwają się wynajmujący poszczególne lokale handlowe; zaangażowanie specjalistów dbających o porządek jest doskonałym rozwiązaniem; wysoki standard w kwestii porządku podnosi prestiż obiektu, a często nawet obroty znajdujących się z nim podmiotów. 
  • CCTV  – to nie tylko monitoring w celu uniknięcia kradzieży i innych niechcianych zachowań ze strony użytkowników obiektu; to także możliwość stałego śledzenia sytuacji w obiekcie oraz szybkiej reakcji na zagrożenia różnej natury – choćby pożarowe; 
  • Kontrola dostępu – szlabany na parkingach, dostęp do samego obiektu i poszczególnych lokali handlowych – to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i użytkownikom. 
  • Klimatyzacja i wentylacja – w obiektach handlowych na nie tak dużej powierzchni gromadzi się mnóstwo ludzi – tutaj więc szczególnie istotne wydaje się zadbanie o nienaganną jakość powietrza i jego przepływ. 
  • System przeciwpożarowy i alarmowy, drogi ewakuacyjne – trudno wyobrazić sobie dziś bez nich jakikolwiek obiekt – obiekty handlowe ze względu na to, że często przebywa w nich jednocześnie setki czy tysiące osób, muszą być szczególnie dobrze przemyślane, by minimalizować zagrożenie, a w razie jego wystąpienia, błyskawicznie i skutecznie przeprowadzić akcję ewakuacyjną. 

To oczywiście tylko wybrane aspekty facility management mające zastosowanie w obiektach handlowych. Pakiet usług zależy od potrzeb indywidualnych danej inwestycji. Niemniej, znalezienie optymalnego rozwiązania nie tylko podnosi bezpieczeństwo i komfort, ale również wartość rynkową obiektu, jego prestiż i dochody, jakie przynosi. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *